Book

Basler Jahrbuch für historische Musikpraxis 37 (2013)

Corelli als Modell. Studien zum 300. Todestag von Arcangelo Corelli (1653–1713)

Pedro Memelsdorff, Thomas Drescher (Hgg.)

  • Serie
    Basler Jahrbuch für Historische Musikpraxis
  • Band
    37
  • Ort
    Winterthur
  • Publisher
    Amadeus
  • Year
    2015
  • ISBN
    978-3-905786-16-3
  • Type
    Book
Keywords

Corelli; Verzierungen; historische Aufführungspraxis

CORELLI ALS MODELL. STUDIEN ZUM 300. TODESTAG VON ARCANGELO CORELLI (1653–1713)

Vorwort der Herausgeberin

  • Andrew Hopkins: Exemplary Architecture in Corelli’s Rome. Old Models, New Models, Non-Models 
  • Agnese Pavanello: The Development of a Model. Rome as a Resonance Space for Corelli’s Work 
  • Antonella D’Ovidio: „Composed for the Academy [...] of Cardinal Ottoboni“. Exploring the Implications Behind Music and Patronage in Corelli’s op.4 
  • Alberto Sanna: Contrapuntally Crafted, Harmonically Eloquent. Corelli’s Sonatas and the Compositional Process in the Late 17th Century 
  • Johannes Menke: Was hat Corelli in der None gefunden?
  • Nicola Cumer: „Se il divin Corelli imparerai“. Didaktische Anregungen zum Partimento-Studium 
  • Alexandra Nigito: „... in numero di centocinquanta“. The Orchestra in the Age of Corelli  
  • Neal Zaslaw: „Curling Graces“ and „Vermin“. Problems with the Ornaments for Corelli’s op.5 
  • Gregory Barnett: Deconstructing Corelli’s Bass Violin 
  • Guido Olivieri: Stylistic Influences of Arcangelo Corelli’s Music on the Neapolitan Violin Sonata Repertory 
  • Christoph Riedo: From South to North and from the Centre out: Corelli’s Reception in 18th-Century Switzerland 
  • Clive Brown: Performing Corelli in the 19th Century